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미래

LG유플러스의 메타버스 전략: 어린이와 대학생을 위한 혁신적인 플랫폼

by MoneyWalker 2024. 1. 2.
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LG유플러스의 혁신적인 메타버스 전략을 탐험해보세요. '키즈토피아'와 '유버스'는 어린이와 대학생을 위한 맞춤형 학습 및 상호작용의 장을 제공합니다. 이 글에서는 이들 플랫폼의 독창적인 접근 방식과 교육적 가치를 소개합니다. 우리 새대는 메타버스가 광고만큼 성장하지 못하는 것 같은데, 다음 새대는 새로운 시장으로 자리 잡았으면 합니다. 블로그도 메타버스에서 쓰고...

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1.Storytelling

한국어 버전

LG유플러스는 메타버스 전략의 일환으로 어린이 대상의 '키즈토피아'와 대학생 대상의 '유버스' 플랫폼을 운영하고 있습니다.

'키즈토피아'는 어린이들이 다양한 체험과 학습을 할 수 있는 메타버스 서비스로, 글로벌 시장 진출을 목표로 하고 있습니다. 이 플랫폼은 생성형 인공지능(AI)을 탑재하여 어린이들이 AI NPC(컴퓨터가 조종하는 캐릭터)와 자연스럽게 대화할 수 있도록 지원합니다. 영어 버전에서는 미국 AI 기업 '인월드 AI'와 협업하여 AI 기술을 적용하고 있습니다. 현재 북미, 말레이시아에서 서비스를 제공하고 있으며, 향후 일본, 대만, 태국, 인도네시아 등의 국가로 서비스를 확장할 계획입니다​​​​​​.

'유버스'는 국내 유일의 대학 전용 메타버스 플랫폼으로, 대학 캠퍼스에 특화된 가상 공간을 제공합니다. 클라우드 기반의 Metaverse as a Service (MaaS) 형태로 제공되며, 학교별로 특화된 공간과 학사에 필요한 기능을 갖추고 있습니다. 유버스는 수업, 특강 참여, 입학·취업 상담, 도서관, 상설 홍보관 등 대학에서 필수적으로 요구하는 특화 기능을 제공합니다. 학생들은 아바타를 활용하여 다양한 캠퍼스 활동에 참여하고, 상담실에서 심리 상담도 받을 수 있습니다​​.

이러한 전략은 LG유플러스가 메타버스 시장에서 어린이와 대학생을 대상으로 하는 특화된 서비스로 차별화를 꾀하고, 글로벌 시장 진출을 통해 메타버스의 새로운 가능성을 탐색하려는 노력의 일환으로 볼 수 있습니다.

 

어린이를 위한 가상현실과 메타버스 이야기

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영어 버전

LG U+ is operating the 'KidsTopia' and 'UVerse' platforms as part of its metaverse strategy, targeting children and college students, respectively.

'KidsTopia' is a metaverse service that allows children to experience various activities and learning. It aims to enter the global market, equipped with generative AI technology to enable natural conversations between children and AI NPCs (characters controlled by the computer). In collaboration with the American AI company 'InWorld AI', the English version implements AI technology. Currently, the service is provided in North America and Malaysia, with plans to expand to countries like Japan, Taiwan, Thailand, and Indonesia.

'UVerse' is the only college-pecific metaverse platform in South Korea, offering virtual spaces specialized for university campuses. Provided as a cloud-based Metaverse as a Service (MaaS), it includes specialized spaces and essential academic features for each university. 'UVerse' provides specialized functions required by universities such as classes, lectures, admissions and employment counseling, libraries, and permanent promotional halls. Students can participate in various campus activities and receive psychological counseling in the consultation room using their avatars.

This strategy demonstrates LG U+'s effort to differentiate its services in the metaverse market, targeting children and college students, and to explore new possibilities in the metaverse through global market expansion.

 

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2. Probable conversation sentence

  1. "So, have you tried LG U+'s 'KidsTopia'? It's quite engaging for kids."  "LG유플러스의 '키즈토피아' 사용해봤어? 아이들이 정말 좋아해."
  2. "I heard they're expanding 'KidsTopia' to Japan and Thailand. That's impressive." / "일본이랑 태국에 '키즈토피아'를 확장한다고 들었어. 대단하네."
  3. "UVerse offers a unique virtual campus experience, right?" / "'유버스'가 독특한 가상 캠퍼스 경험을 제공하잖아, 맞지?"
  4. "Their AI technology in 'KidsTopia' really enhances interactive learning." / "'키즈토피아'의 AI 기술이 상호작용 학습을 크게 향상시켜."
  5. "UVerse could be a game-changer for remote college activities." / "'유버스'는 원격 대학 활동에 게임 체인저가 될 수 있어."
  6. "I'm excited to see how they integrate AI in educational content." / "교육 콘텐츠에 AI를 어떻게 통합할지 기대돼."
  7. "KidsTopia is not just fun, but also a great learning tool for kids." / "'키즈토피아'는 재미있을 뿐만 아니라 아이들에게 훌륭한 학습 도구야."
  8. "Do you think 'UVerse' will be widely adopted by universities?" / "'유버스'가 대학들에 널리 채택될 것 같아?"
  9. "It's amazing how 'KidsTopia' helps children learn English naturally." / "'키즈토피아'가 어린이들이 자연스럽게 영어를 배울 수 있게 도와주는 게 놀라워."
  10. "Imagine the potential of 'UVerse' in virtual job fairs and networking events." / "'유버스'가 가상 채용 박람회와 네트워킹 이벤트에서의 잠재력을 상상해봐."
 

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3. Important phrases

  1. "Engaging for kids" (아이들이 즐길 수 있는) - 아이들의 관심을 끄는 콘텐츠나 활동을 나타냅니다.
  2. "Unique virtual campus experience" (독특한 가상 캠퍼스 경험) - 가상 공간에서 제공되는 새로운 종류의 대학 경험을 설명합니다.
  3. "Interactive learning" (상호작용 학습) - 학습 과정에서의 쌍방향 소통과 참여를 강조합니다.
  4. "Game-changer" (게임 체인저) - 어떤 분야에 혁신적인 변화를 가져오는 요소를 지칭합니다.
  5. "Widely adopted" (널리 채택됨) - 많은 기관이나 사람들이 사용하게 될 가능성을 뜻합니다.
 

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4. vocabulary

English Word Pronunciation Korean Meaning Example Sentence Korean Translation
Innovative /ˈɪnəˌveɪtɪv/ 혁신적인 "LG U+'s innovative approach is commendable." "LG U+의 혁신적인 접근은 칭찬할 만하다."
Integrate /ˈɪntɪˌɡreɪt/ 통합하다 "They plan to integrate more AI features." "그들은 더 많은 AI 기능을 통합할 계획이다."
Enhance /ɛnˈhæns/ 향상시키다 "This technology will enhance user experience." "이 기술은 사용자 경험을 향상시킬 것이다."
Adopt /əˈdɒpt/ 채택하다 "Many schools are looking to adopt this platform." "많은 학교들이 이 플랫폼을 채택하려고 한다."
Potential /pəˈtɛnʃəl/ 잠재력 "The potential of this metaverse platform is huge." "이 메타버스 플랫폼의 잠재력은 엄청나다."

 

 

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5. Conclusion

In conclusion, LG U+'s metaverse strategy with 'KidsTopia' and 'UVerse' showcases a groundbreaking approach in digital learning and interaction for both children and college students. These platforms not only foster educational growth but also create a bridge between virtual and real-world experiences. Their innovative use of AI and cloud-based services demonstrates LG U+'s commitment to revolutionizing the educational landscape and expanding its global reach. The future of education and social interaction seems bright with such advancements in technology.

 

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